26 Październik 2023
Konstrukcja pompy – to ma znaczenie
Układ hydrauliczny dystrybutora to część, na którą najczęściej nie zwraca się uwagi nabywając odmierzacz czy porównując oferty różnych producentów. Jednakże pominięcie tego faktu może się okazać znaczące dla długotrwałości jego funkcjonowania oraz wiarygodności pomiarów.
Pompy łopatkowe czy pompy zębate?
Dość często spotykane w dystrybutorach pompy łopatkowe relatywnie szybko zużywają się i wymagają wymiany ze względu na proces tarcia pomiędzy łopatką a obudową. Z tej też przyczyny powodują większy hałas i wibracje. Te ostatnie z kolei sprowadzają się do dodatkowych naprężeń i drgań w układzie rur i wsporników. Pompy łopatkowe są również bardziej podatne na cząsteczki brudu pojawiające się w paliwie.
Z czego wynika przewaga pomp zębatych?
Brak łopatek to brak ich tarcia o obudowę i potrzeby ich wymiany ze względu na zużycie. Samosmarująca paliwem pompa zębata ma układ prowadnic dla ruchomych części, co zapobiega awariom i nieprzewidzianym naprawom. Technologia pomp zębatych - w porównaniu z konstrukcją łopatkową - zapewnia bardziej wydajne tankowanie przy mniejszym hałasie i zmniejszonym ryzyku nieszczelności spowodowanych wibracjami zespołów rur i wsporników.
Dystrybutory DFS z technologią pomp zębatych
Pompy zębate to kluczowy element w nowej odsłonie dystrybutorów Dover Fueling Solutions (DFS). Seria Wayne Helix II i Wayne Century 3 została zaopatrzona w technologię pomp zębatych zapewniającą większą trwałość i niezawodność dystrybutora w porównaniu do pomp łopatkowych. Ograniczenie zużycia urządzenia zostało osiągnięte poprzez wyposażenie ruchomych części układu w prowadnicę, aluminiową obudowę, technologię pasów samonapinających i żeliwne koło pasowe, co sprawia, że taki układ jest mniej wrażliwy na wibracje, ale też łatwiejszy w konserwacji.